Poslovanje v oblaku
Sodobna tehnologija je korenito spremenila tudi poslovanje večjih in manjših podjetij. Ne mislimo le tistih, ki svoje izdelke in storitve nudijo na spletu, temveč vsa podjetja, ki uporabljajo računalnike za hranjenje in obdelavo podatkov o svojem poslovanju. Prav na tem področju so računalniki nepogrešljivi, saj omogočajo zelo veliko. Posebne priložnosti odpira tako imenovani oblak, ki hrani podatke zunaj računalnika in omogoča enostaven dostop do njih s katerekoli lokacije in večjemu številu uporabnikov. Takšen e-arhiv podatkov olajša poslovanje podjetja, pa tudi nadzor nad delovanjem, upravljanje odnosov s strankami, vodenje projektov in še marsikaj drugega.
Arhiv v oblaku
Dokumente v oblaku hrani spletni strežnik ali pa naprava v zaprtem omrežju podjetja. V vsakem primeru pa so dokumenti stalno dostopni različnim uporabnikom. E-arhiv je povezan z različnimi računalniki, če gre za spletni strežnik pa lahko do dokumentov dostopamo s praktično vsake naprave, ki se lahko poveže na splet. Seveda pa e-arhiv omogoča še veliko več – dostop do dokumentov je možno omejiti na različne skupine uporabnikov, lahko se dodeli posebne pravice za ogled, urejanje in shranjevanje dokumentov, lahko se arhiv razdeli na področja, recimo se ločijo dokumenti za upravljanje odnosov s strankami in dokumenti o poslovanju podjetja.
V vsakem primeru oblak odpira veliko možnosti za podjetja, ki pri svojem poslovanju uporabljajo računalnike. V določenih primerih je tudi upravljanje odnosov s strankami in partnerji močno olajšano, saj je možno dokumente deliti tudi z njimi. Pomembno pa je, da izberemo za e-arhiv pravo programsko opremo in se je tudi naučimo učinkovito uporabljati.