Informacije

Optimalna uporaba DPF filtra

Dizelska vozila imajo v izpušnem sistemu vgrajen filter trdih delcev, saj pri nepopolnem izgorevanju goriva prihaja do izpustov, ki so nevarni za zdravje ljudi in okolja. Imamo pa lahko s takšnim filtrom tudi mnogo skrbi in težav, tudi stroškov. Vozilo je treba torej znati pravilno uporabljati, prav tako zahtevajo izpušni sistemi ustrezno čiščenje in vzdrževanje. S takšnim pristopom bomo zagotovili zadovoljstvo pri vožnji ter omejili izpust škodljivih snovi v okolje, preprečili pa bomo tudi stroške in težave.

Ena izmed pomembnih lastnosti, ki jih ima DPF filter, je ta, da ga je možno s pravilnim režimom vožnje regenerirati. Filter je namenjen zadrževanju saj in drugih trdnih delov, ki nastajajo pri izgorevanju, s tem pa se tudi hitro zapaca s snovmi, ki ne morejo prehajati skozi. To omejuje pretok izpušnih plinov in je velik razlog za to, da izpušni sistemi dizelskih goriv v primeru slabega vzdrževanja ne delujejo optimalno. Na srečo lahko težavo enostavno rešimo kar med vožnjo. Za regeneracijo DPF oziroma FAP filtra poskrbimo kar tako, da nekaj časa vozimo pri višji hitrosti in pod večjimi obrati. Najbolj primerna je za to avtocesta, ki omogoča kakšnih 20 ali 30 minut takšne vožnje, to pa je več kot dovolj, da se trdni delci na filtru stopijo in odpadejo, tako pa ne motijo več pretoka plinov.

DPF filter pa moramo vzdrževati še na druge načine, tudi preventivno. Izpušni sistemi so precej občutljivi na to, kaj spuščamo skoznje, zato se splača uporabljati čista goriva in kvalitetna olja. Ravno uporaba neustreznih snovi privede do nastajanja trdnih delcev, pogosto pa tudi do prehoda drugih vsiljivcev, ki filter še bolj zapacajo. Izpušni sistemi zahtevajo občasno tudi obsežnejše čiščenje in vzdrževanje, pri tem lahko DPF filter tudi zamenjamo ali nadgradimo, lahko pa ga preprosto zgolj očistimo in mu s tem podaljšamo življenjsko dobo.