Razvoj izpušnih sistemov za različne vrste motorjev
Izpušni sistemi za avtomobile omogočajo učinkovito odvajanje izpušnih plinov iz motorja v zunanjost. Zasnova izpuha se je skozi zgodovino korenito spremenila. Iz ravnih, relativno kratkih cevi, ki so služile le odvajanju izpušnega plina, do današnjih sistemov z več katalizatorji, dušilcem zvoka, turbino in tako naprej. Izpušni sistemi so torej več kot očitno na poti razvoja prevzeli še celo kopico drugih nalog.
Poleg odvajanja plinov sodobni izpušni sistemi opravljajo še naloge zmanjševanja hrupa, katalitičnega čiščenja izpušnih plinov in sprotne meritve sestave plinov s sondo za sprotno prilagajanje delovanja motorja. Med dele izpušnega sistema pa spadata tudi tako imenovani kolektor, ki iz več valjev združi dovod izpušnih plinov v eno cev ter turbina, ki s pomočjo energije izpušnih plinov poveča pritisk na dotoku zraka v motor. Turbinsko polnjeni motorji imajo zato lahko višjo specifično moč pri enaki prostornini, kar v praksi pomeni, da je motor močnejši, vseeno pa na področju nižje obremenitve tudi precej bolj varčen.
Za kvaliteten avtomobil je izpušni sistem velikega pomena. Dušenje zvoka omogoča, da je hrup avtomobilov bolj znosen. Motorji z notranjim zgorevanjem, sploh tisti na bencinsko gorivo, so namreč brez dušilca zelo glasni.
Katalizator
Glavni dodatek, ki ga imajo danes vsi novi izpušni sistemi v avtomobilih, pa je katalizator. To je naprava, vgrajena v zgornjem delu izpušne cevi, ki izpušne pline očisti škodljivih snovi. V največji meri katalizator skrbi za zmanjšanje količine dušikovih oksidov, ki zastrupljajo atmosfero. Poleg tega na notranji površini katalizatorja poteka tudi reakcija izgorevanja preostalih nezgorelih plinov.
Največ dušikovih oksidov pri izgorevanju proizvedejo sodobni turbodizelski motorji z visokim tlakom vbrizga goriva in višjim delovnim tlakom. Zato je pri dizelskih motorjih ustrezen katalizator še toliko večjega pomena. Za še dodatno zmanjšanje količine izpustov v novejših, Euro 6 motorjih, se uporabljajo večstopenjski katalizatorji z dodajanjem raztopine AdBlue.