Uvoz robe iz prekomorskih držav

Ladijski promet po količini tovora že dolgo prekaša cestni in železniški promet. Ladje za prekooceanski prevoz so enkratna iznajdba. Resda potujejo relativno počasi, toda velike kontejnerske ladje sprejmejo zares enormno količino artiklov za uvoz robe iz trećih zemalja. Zato je tudi izkoristek goriva pri prevozu z ladjo daleč najboljši. Največje ladje so sposobne naenkrat prenesti več deset tisoč ton tovora. 

Pri prevozu z ladjo ne moremo mimo bistvene izboljšave, ki je sredi druge polovice 20. stoletja omogočila še boljšo optimizacijo za uvoz robe iz trećih zemalja. Govorimo seveda o kontejnerskem načinu prevoza z ladjo. Zakaj je ravno to skrivnost do uspeha?

Ladje so bile že od antičnih časov ključne za prevoz blaga in ljudi na daljše razdalje. Odsotnost cestnih povezav je povzročila, da so ljudje na daljše razdalje lahko potovali le s pomočjo ladij. Naj je bila pot po reki ali morju, ladijski prevoz je veljal kot udoben, hiter in relativno varen. Pri prevozu tovora pa je prišlo do mnogih manjših težav, s katerimi so se spoprijemali mornarji.

Raznolike stvari, ki so bile namenjene za uvoz robe iz trećih zemalja, so imele tudi različno embalažo in bile različne velikosti. Zato jih je bilo potrebno vseskozi zlagati tako, da se je prostor kar najbolj izkoristil. To je trajalo zelo veliko časa in povzročalo preglavice mornarjem. Obenem so izdelki za uvoz robe iz trećih zemalja velikokrat tudi izginili oziroma bili ukradeni. Tako končni kupec nikoli ni mogel zares vedeti, kaj, koliko in v kakšnem stanju bo dobil svoje naročilo.

Težavo za uvoz robe iz trećih zemalja je rešila šele iznajdba kontejnerskega načina prevoza. Tu se vse stvari zložijo in zapakirajo v standarizirani kontejner, ki je nato zaklenjen in zapečaten. Zato lahko za uvoz robe iz trećih zemalja naročniki računajo na točno določeno količino robe, ki se ne more izgubiti med nakladanjem na ladjo.